lördag 1 november 2008

Stora laxar simmar i åarna på Gotland!

Lördag, och man sitter i lugn och ro och bara njuter. Extra, Extra är på tv och jag lyssnar lite halvt. Inne på mitt rum ligger min systersbarn och fnittrar..vilken perfekt idyll.

Har varit och fikat med en kompis idag, mycket trevligare kan det inte bli!!

Var och festade lite igår. Efter många omgånger Maffia avslutades festen med ett rejält vattenkrig - inomhus! Jag hade inte gjort något men ändå fick jag ett helt glas vatten över mig, är detta verkligen rättvist!?? =D

Bugaboo-vagnen är äntligen inköpt, en grå och röd vagn. Nu kan jag och syrran börja "pimpa" den! Detta är nästan som en drog, har man väl börjat kan man inte sluta;)

Var ute och gick ikväll. I ån som rinner genom samhället som jag bor i börjar laxen vid den här tiden att gå uppströms. Detta skulle pappsen, jag och min systers söner gå och se på. Som vanligt börjar tävlandet precis när vi kliver ut i den kalla kvällen, -Vem klarar att gå över ån på röret utan att ramla i, vem kommer dessutom tillbaka samma väg. Pappa tog tävlingen till en ny nivå när han gick baklänges på plankan över ån, detta enbart för att visa sig på styva linan. Okej man skulle kunna säga att det simmade en STOR lax i ån ikväll. Denna lilla tävling slutade med en man sittande på kanten med båda fötterna i vattnet. Haha, glädjande!!

Inga kommentarer: