fredag 23 januari 2009

Klippdockor och gymboll!!

All heder till helt vanliga klippdockor som man själv klippar ut ur katalogerna. Det är nämligen det jag fick göra flera timmar tillsammans med lillprinsessan idag. Jag var dock ganska glad över detta eftersom leken innan var betydligt farligare och kunde nog slutat med att jag hade en punkterad lunga och brutet rumpben. Prinsessan för övrigt kunde nog ha brutit både det ena och det andra med den farten hon hade. Men tänkt så roligt man kan ha med en gymboll på 65 cm. Jag lyckades tillslut få henne att sitta med en sax på golvet och klippa i gamla kataloger, detta efter jag lovat att hjälpa till och sedan para ihop alla sjuttielva barnen med rätt mamma och pappa. Hennes nya ord är tydligen, Skit samma!! Jag fick mig dock några riktigt goda skratt då jag frågade om pappan dög som jag höll i handen, hennes svar blev:
-Jo det blir nog bra annars får dom väl göra av sig med honom.
Jag, - Hur gör man sig av med en pappa då?
- Man skickar in honom på banken, sedan drar man med bilen till båten och sen ses man aldrig mer, så blir man av med en pappa.

Jag har inga kommentarer till denna lilla planering från hennes sida. Men vi behövde inte göra oss av med någon pappa, tur va det eftersom jag tror att banken var stängd för dagen...vi fick istället hitta på namn till alla, hon har bara inte riktigt förstått att man inte kan döpa tvillingar till samma namn, men enligt henne var det coolt!! Dessutom hette alla i princip Emma, skit kul, verkligen!!
Sen hittade vi faktiskt på baknamn också som lillprinsessan sa. Hon menar självklart efternamn.

Ikväll har jag varit och sett ishockey, Visby Roma vann med 3-2..hoppas att dom fortsätter så!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha hon är go hon som sysselsätter dig!!