söndag 11 januari 2009

En underbar resa till Stockholm

Då var man hemma från Stockholm igen. Jag och mammas lilla tripp till Stockholm blev helt underbart. Vi bodde på hotell på Stureplan, vilket för övrigt heter Hotell Kung Carl. Hotellet ligger i en gammal byggnad vilket gör att det är väldigt vackert. Stora fina kristallkronor i taken och långa snirkliga trappor med röda mattor på. Rummen är frächa och vi hade tur att få ett rum med jacuzzi. Jag provade den första kvällen och det var underbart skönt. Det kommer bilder när jag lagt in dom på datorn.

Vi shoppade loss i rea ställningarna. Första dagen tillbringade vi på NK där man förvisso blir fattig bara att titta. Men det är i alla fall mysigt och gå där inne och titta och rätt som det är dyker det på ett och annat fynd. Vi drog även en vända i Sturegallerian. Dagen efter var det Gallerian på Hamngatan och sedan Kista som gällde och tredje dagen var vi i Fältöversten och kikade lite innan vi åkte in till Drottninggatan. Vi hade i alla fall 3 underbara dagar, så mamma och pappa ett stort tack för min sina 20 års present, för det var det resan var.

Nu längtar jag till Stockholmsresan som jag skall göra med syrran och lillprinsen i vår!!=D

Idag har vi firat pappas årsdag med bad och tårta. Inne på pappas jobb har dom pool så det blev kalas där inne med mina systrar och deras familjer, supermysigt!!

Inga kommentarer: