onsdag 21 januari 2009

Det dåliga först det underbara sen..

Jag skall börja med att gnälla lite, först och främst hämtade ut min mobil i fredags efter att den har varit på lagning i 4 veckor. Så i 4 långa veckor har jag fått stå ut med min gamla jobbiga mobil som aldrig funkar som jag vill, så när jag äntligen fick det efterlängtade smset från expert kunde jag inte blivit gladare. Men tydligen skall man inte vara glad för länge, nej för så fort jag kom hem och satte i simkortet och skulle använda den fick jag se att fronten på mobilen inte kommit riktigt på plats. Så knapparna var svåra att komma åt och mobilen gick inte kant i kant som den borde göra. Så jag var åter inne med min mobil på expert i måndags och fick svaret som jag hoppats på att jag skulle slippa, -Vi får skicka iväg den igen!! Ahh, hade jag varit lite mer aggressiv hade jag nog dragit henne i håret och slungat iväg henne till närmaste ställe som kunde laga den med en gång. Men jag räknade sakta till tio och funderade på allt härligt i livet. Det är ju faktiskt absolut inte expeditens fel att dom på mobilföretaget gjort fel. Nej en stor eloge till dom på expert som är så otroligt snälla och hjälper mig.

När jag äntligen lugnat ner mig för mobilen så vägrar min dator att ladda klokt (om nu en dator kan ladda klokt, men den kan väl för f*n ladda överhuvudtaget). Det vara bara att ringa nästa härliga samtal till min datorsupport. Trots allt elände så hade jag lite tur för min garanti räcker till den 27 januari så batteriet är i alla fall gratis. Nu skall dom skicka batteriet inom dom närmaste dagarna. Så länge ligger jag stilla i soffan och väntar, vågar inte röra mig, inte titta på något, det kan ju faktiskt gå sönder!!!

Nu kommer jag till allt det underbara som faktiskt har hänt också. Jag var i går barnvakt för lillprinsen medan syrran var på ett samtal. Detta gör jag med glädje, finns det något underbarare än att ta hand om en 7 månaders baby..Jag kan dock tillägga att han försökte sig på att äta upp min mobil, min gamla alltså, så vi får se hur länge den håller. Med min tur lägger den nog av imorgon. Hur förklarar man salivet i högtalaren om jag måste lämna in den...??=D

Ett helt klockren kommentar från min systers äldsta son idag..När han föddes för ca 11 år sedan gick syrran över 2 veckor med honom. Han hade faktiskt en bra förklaring ännu idag på det,
-Jag hade tappat bort kartan så jag fick improvisera för att hitta ut!!

Jag avslutar verkligen min blogg på topp idag=D

Inga kommentarer: