fredag 18 april 2008

Lång väntan på akuten.

Åhh shit vilken dag det blev igår. På förmiddagen var jag vid frissan och fixade i ordning håret. Det är så skönt att fräscha upp håret inför sommaren, så jag både slingade det och klippte mig.

Sen efter lunch så skulle jag till doktorn, jag har haft så trögt och andas och dessutom fick jag så ont i vaden för någon dag sedan så jag skulle kolla upp det. När jag kom till doktorn så blev han orolig att jag hade fått en propp i benet och i lungan, dessutom hade jag så hög puls så han skickade in mig till Visby lasarett. Där satt jag i typ 5 timmar, de tog artärprov, venprov, ultraljud på benet och pulsmätning. Så det tog sin lilla tid att få alla svar. Men som tur var så var det inget så jag kunde äntligen få komma hem. Men nu måste jag kolla upp varför jag har så hög puls så jag skall gå med en mätare på mig som kollar mina hjärtslag en vecka.
Min dag igår blev som sagt var inte riktigt som jag tänkt mig. Men så är livet.

Idag är det då fredag och jag ligger hemma eftersom jag har lite feber. Med förhoppning att jag skall bli bra snart. Så jag passar på att se lite tv och läsa om boken ”Mina hemligheter” så jag hoppas att dagen skall rulla på ganska fort ändå.

Min syrra kom ut i eftermiddag med sina söner och vi skall ha dem till imorgon, just nu hör man hur de ligger och fnittrar inne i sängen. Undrar hur lång tid det kommer att ta innan dom somnar!?

Inga kommentarer: