tisdag 8 april 2008

Solbrillor, pinsamma 6-åringar och babykläder

Idag har man då varit ledig, träffade som sagt var min kompis i Visby och fick äntligen min efterlängtade latte.

Sen var vi och tittade runt lite för att se om affärerna har fått in några roliga vårnyheter.
Har alltid varit lite kräsen när det gäller solglasögon men med vårens exemplar så finns det jättemånga som är snygga. Dock skrattade vi rejält åt vissa vi provade, man passade inte i allt:)
Köpte ett par solbrillor ganska tidigt på säsongen, ett par svarta brillor från H&M som jag trivs riktigt bra i.

Var sedan och shoppade med min systers 6-åriga dotter. Alla som överhuvudtaget någon gång har varit i kontakt med ett barn vet att dom säger vad dom tänker och tycker. Vilket kan vara roligt med också enormt pinsamt.

Systerdotter: Jag vill ha en keps!
Jag: Hur vill du att den skall se ut?
Systerdotter:Inte rosa! (Vilket är väldigt konstigt när det gäller henne, det är nämligen så att allt annat som hon sätter på sig skall vara rosa.)
Jag: Jaha okej, men vilken färg vill du då att den skall ha?
Hon funderar..
Systerdotter: Guld eller Silver
(Suck, vilka begär en 6-åring kan ha)

Vi går in i en affär, där står en man lutad mot en av hyllorna.

Systerdotter: Titta, en docka?
Jag: Nej det är ingen docka, kom nu! (PINSAMT)

Jag vågade verkligen inte titta på mannen när vi passerade honom. Ibland är det verkligen inte bra att bo på en liten ö, händer det något pinsamt är det lättare att folk känner igen en.

Jag har en släkting som skall få barn snart, vilket verkligen är super kul.
Har ni varit inne på Lindex på sistone? Deras babykläder är så fina, 70-talet är ju verkligen inne nu och jag tycker att dom verkligen har hängt på det bra, när det gäller barnkläderna. Kläderna är oranga, bruna, röda, rosa, gröna med tryck. Köpte ett par byxor i plysch som är orange och brun-randiga i storlek 62, mega söta!
Skall lägga upp en bild på dom när jag får det att fungera!

Dessutom har Lindex kommit in med kläder som har Fem Myror är fler än Fyra Elefanter tryck. Har ni inte sett dom ännu, gå in och kika dom är värda att se och klämma på. Absolut ett tips till nyblivna föräldrar.

Ikväll är det House, wippie!

Inga kommentarer: