onsdag 9 april 2008

Boktips för tråkiga dagar!

Idag har jag då jobbat igen. Har inte skrivit så mycket om mitt jobb, men jag jobbar som kanslist på en golfbana på Gotland. Snart börjar golfsäsongen rulla på rejält och det blir mer och mer spelare.
I morgonkväll skall jag på ett möte så troligtvis så kommer jag inte att hinna skriva förrän på fredag igen.

Idag skall jag ge er ett boktips eller rättare sagt två. Det är samma författare till båda böckerna och hon heter Sophie Kinsella och har sadlat om från ekonomireporter till författare.
Den ena boken som jag skall rekomendera är "Mina hemligheter". Boken handlar om Emma som tror att flyget som hon flyger med skall störta och avslöjar alla sina hemligheter för mannen som sitter brevid henne. Resan går bra och alla landar oskadda. Nu finns det en person i hela världen som vet alla hennes hemligheter, men det är ju inte så farligt. Världen är ju så stor så hon kommer ju aldrig att möta honom igen, eller? Den här boken är en måbra bok och man fnittrar sig igenom boken.

Den andra heter "En shopaholics bekännelser"(Bör ej läsas av någon som redan har dåligt samvete för sitt handlande)
Till skillnad från den andra boken är den här boken lite mer allvarlig. Den handlar om Rebecca som lever över sina tillgångar, trots detta fortsätter hon att handla ALLT hon vill ha. En bra bok som man tänker till när man läser.

Nu har ni fått lite bra boktips om det regnar ute och man är sugen på att krypa upp i soffan med en bok.

Inga kommentarer: